Palvelut jäsenillemme ovat mm.

Neuvonta

Kiinteistöliitto tarjoaa jäsenkiinteistöjen edustajille monipuolisia palveluita. Kiinteistöliitolla on vahva kiinteistöjuridiikan, talous- ja veroasioiden, tekniikan, energian ja korjausrakentamisen asiantuntemus. Kiinteistöliiton monipuolinen neuvonta on objektiivista ja tasapuolista.

Lakineuvonta maanantaista torstaihin klo 9–15 ja perjantaisin klo 10–15 numerossa (09) 1667 6300

Lakineuvonta palvelee asumisen lainsäädäntöön ja taloyhtiöiden arkeen liittyvissä asioissa. Lakimiehet ovat erikoistuneet nimenomaan kiinteistölainsäädäntöön.

Talous- ja veroneuvonta maanantaista torstaihin klo 9–12 numerossa (09) 1667 6369

Talous- ja veroneuvonnassa palvelee kiinteistöalan kirjanpitokysymyksiin ja verotukseen perehtynyt ja erikoistunut asiantuntija.

Korjaus- ja tekninen neuvonta maanantaista torstaihin klo 9–12 numerossa (09) 1667 6311

Korjausrakentamisen neuvonta palvelee kiinteistön tekniikkaan, kunnossapitoon ja korjausrakentamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Ikääntyvien asumiseen liittyvä neuvonta maanantaista perjantaihin klo 9–15 numerossa (02) 724 9203

Ikä- ja muistiystävällinen taloyhtiö -hankkeeseen liittyen on jäsentaloille neuvontaa ikääntyvien asumiseen liittyen. Neuvontaa antaa hanketyöntekijä vuosina 2024-25.

Energianeuvonta ajanvarauksella. Kiireellisissä neuvonta-asioissa voit myös soittaa vaihteen numeroon (09) 1667 6761.

Neuvontapalvelujen yhteystiedot ja palvelukuvaukset löydät myös tästä.

Koulutus

Taloyhtiöiden hallitustyöskentelyssä tarvitaan monia taitoja - aina kokoustekniikasta lähtien. Lisähaasteita osaamiselle asettavat rakennuskannan ja asukkaiden ikääntyminen, rakennustekniikan muutokset, tietoverkot ja yleinen vaatimustason kohoaminen. Taloyhtiöiden hallitusten koulutustilaisuudet madaltavat kynnystä lähteä mukaan hallituksiin.

Tutkimus- ja kehityspalvelut (T&K)

Kiinteistöliiton tutkimus- ja kehityspalveluiden tavoitteena on laatia toimintamalleja ja työkaluja kiinteistöjen ylläpitoon ja käyttöön, aikaansaada konkreettisia säästöjä kiinteistönomistajille sekä edistää hyviä asumisoloja nyt ja tulevaisuudessa. Kiinteistöliiton tutkimusosasto palvelee jäsenkiinteistöjä ja tiedotusvälineitä antamalla tietoa mm. asuinkiinteistöjen hoitokuluista, energian- ja vedenkulutuksesta, isännöinti- ja kiinteistönhoitopalveluiden ostamisesta.

Viestintä

Lähetämme alueellisia postitettavia jäsentiedotteita 3-5 kertaa vuodessa. Tiedote sisältää ajankohtaista asiaa ja käytännön ohjeita esimerkiksi lainsäädännöstä, oikeuskäytännöstä, tariffeista, budjetoinnista ja tilinpäätöksistä. Jäsenmaksuun sisältyy yksi paperinen postitettava jäsentiedote.

Kiinteistöliitto julkaisee Suomen Kiinteistölehteä, joka on kiinteistönpidon ja korjausrakentamisen ammattilehti. Lehden kustantaja on Kiinteistömrdia Oy. Suomen Kiinteistölehti on suunnattu kiinteistönhoidon ja rakennuttamisen vastuuhenkilöille, kiinteistöistä vastaavien yhtiöiden johdolle, isännöitsijöille, asunto- ja kiinteistöyhtiöiden hallitusten jäsenille ja aktiivisille asukkaille. Jäsenmaksuun sisältyy yksi vuosikerta. Hallituksen jäsenillä on mahdollisuus lukea digilehteä maksutta jäsensivujen kautta.

Suomen Kiinteistölehden yhteydessä ilmestyy neljästi alueellinen jäsenlehti Kiinteistölehti Lounais-Suomi. Lehti sisältää alueellista ja ajankohtaista asiaa, sekä tarjoaa yrityksille kanavan tavoittaa alueen taloyhtiötoimijoita. Kiinteistölehti Lounais-Suomi on Varsinais-Suomen, Satakunnan ja Rauman kiinteistöyhdistysten yhteinen julkaisu. Jäsenmaksuun sisältyy yksi vuosikerta ja hallituksen jäsenillä on mahdollisuus lukea digilehteä maksutta jäsensivujen kautta. Lehden mediakortti.

Verkkokurssit

HTHJ® - Hyväksytty taloyhtiön hallituksen jäsen on verkkokurssikokonaisuus, jossa käydään läpi taloyhtiön hallinnon perusasiat. Kurssit sopivat niin hallitustyötä aloitteleville kuin kokeneemmillekin hallituksen jäsenille.

Toiminnantarkastuksen perusteet -verkkokurssi on suunnattu taloyhtiöiden toiminnantarkastajille. Kurssilta saa kattavat ja pätevät tiedot toiminnantarkastuksen tekemiseen.

Verkkokussit ovat maksutta jäsentaloyhtiöiden edustajien käytössä.

Jäsensivut

Taloyhtiöiden hallitusten ja isännöitsijöiden käytettäväksi avautuvat uudet jäsensivut ovat aiempaa laajemmat sisällöltään sekä modernimmat toiminnoiltaan. Uusilta jäsensivuilta löydät mm. tietoa, jäsentiedotteita, oppaita, lomakkeita ja koulutusten aineistoja. Myös omien jäsentietojen päivittäminen helpottuu uusien jäsensivujen myötä.

Mobiilijäsenkortti

Mobiilijäsenkortti-sovelluksella voit soittaa sekä neuvontapalveluihimme, sekä ilmoittautua koulutuksiin ja tapahtumiin, päivittää omia tietojasi jäsenrekisteriin ja hyödyntää jäsenetuja.

Omat kotisivut taloyhtiölle

Kiinteistöliitto tarjoaa jäsentalolle yhtiökohtaiset nettisivut maksuttomana jäsenpalveluna. www.taloyhtiosivut.fi.